dimecres, de juliol 02, 2008

"Amor platònic" per Llucia Ramis

En el post anterior sobre el llibre Coses que et passen a Barcelona quan tens trenta anys, vaig deixar de comentar un altre dels fragments que apareixen al llibre i que també em va agradar. Es tracta d'un fragment que parla dels amors platònics... uns amors que omplin moltes pàgines de llibres. La protagonista de la novel·la ens explica la seua versió sobre els amors en el record i sobre el desig dels impossibles:


"L'amor és sempre més interessant al record, i tant en Lluís com jo ens hem convertit en un ideal mutú. Jo sóc la seua dona perfecta, perquè ja no ha de suportar les meues enrabiades, ni els meus histerismes, ni les discussions incomprensibles, ni les meves arrogàncies, ni que em passi tot el dia de morros sense que ell sàpiga per què; i ell és el meu home perfecte, perquè no he de suportar les seues presumptes infidelitats, ni que pixi sense apuntar, ni que em faci sentir que ell és més important i pot triar quan ens hem de veure i quan no. En canvi, sempre que ho vulgui, puc recordar els concerts que em dedicava, i les converses interminables que teníem fins la matinada, i la manera que em feia l'amor durant tota la nit i em deia que no sabia si preferia tenir-me a sobre o tenir-me a sota, però que en qualsevol cas volia tenir-me. I jo li contestava: "sóc teva", perquè aleshores ens sentíem així, l'una de l'altre i l'atre d'una. Però, ja no ens sentim així. Per tant, es tracta d'una qüestió pràctica: ni jo vull canviar aquesta situació, ni ell tampoc. És millor guardar-nos a la memòria així com estem: incorruptes. El desig és tenir l'impossible a l'abast de la mà. Però quan agafes l'impossible, ja no és impossible, i per tant, ja no el desitges. No sé si m'explic"
Coses que et passen a Barcelona quan tens trenta anys, Llucia Ramis.

2 comentaris:

PerisPuchol ha dit...

Que paxa primo!!!
No te tenia en el blog , però si que seguisc el teu blog des de fa temps. Ara te posaré en el meu blog també de link, però primer tinc q buscar una noticia per a comentar, que acabe d'arribar a casa i encara no he vist internet.

Ens bloguegem!!!

PD: Em traslladava d'un pis de la vila a un altre perquè el meu pis el reformen per a setembre, i també vaig fer el trasllat de la carol a barcelona, vamos, dos trasllats en un dia, agotador!!!

Lucrècia de Borja ha dit...

Molt ben descrit. Estic completament d'acord. Acabem enrecordant-nos de les coses bones, oblidem les que no ens agraden i idealitzem a l'altra persona...

ciber-besets platònics