dijous, de juliol 17, 2008

Dobles emocionals

Fa algunes dies, en la portada d'una revista local apareixia una fotografia d'arxiu per il·lustrar una notícia. Una de les tres persones d'aquesta imatge tenia una semblança amb el meu amic Pau. Alguns amics ho van detectar, i el mateix protagonista va reconèixer que ell també s'havia reconegut, tot i que ell posava alguns matisos, ("jo no em posaria mai una suèter de coll alt com el que porta el xicot eixe de la foto").

Ara la casualitat ha decidit que em passe a mi una cosa semblant. Tot va començar fa algunes dies quan em va caure a les mans el darrer treball musical del cantant valencià Pau Alabajos, que porta com a títol Teoria del Caos (un treball que porta el seu propi blog i que recomane comprar i escoltar amb calma. Ho mereix.. ací podeu escoltar una cançó d'aquest disc).


Doncs, a banda de la recomanació musical el que m'ha fet especial gràcia ha sigut que Pau i jo també tenim una certa semblança, almenys en la imatge de la portada del disc que he posat ací dalt. Quan vaig vore la portada jo ho vaig pensar, però vaig decidir no dir res per si era una paranoia meua. Però, poc a poc algunes persones properes a les que recomanava el disc i ensenyava la portada em deien el mateix. I hui al matí, definitivament, he estat amb el companys i amics del departament de correcció de l'editorial i els he comentat el fet per a qué em donaren la seua impressió i així contrastar un poc més les meues percepcions. I si: ells també pensen que ens semblem.

Investigant un poc més el cas he vist que a la xarxa hi ha altres fotos de Pau Alabajos i ja no ens semblem tant, però m'ha resultat molt curiós tot açò.

A partir d'aquesta anècdota, he pensat que tal vegada tots tenim un doble en algun lloc del món (tal i com ens planteja la novel·la L'home de Melbourne de l'amic Juli Capilla) Però, no només dobles de l'aparença física. Les experiències que anem vivint cada dia ens demostren que per tot arreu podem trobar dobles d'experiències vitals i d'emocions. I això ens passa quan pensem que allò que vivim només ens ha passat només a nosaltres, i que l'a nostra alegria o la pena porta etiqueta de singularitat i de soledat. Però, de sobte, gratament, descobreixes un doble que també ha viscut una història semblant a la teua i es solidaritza amb tu. I per una estranya raó et sents molt millor compartint amb l'altra persona aquesta vivència que fa uns instants pensaves que era només teua...

Què important és tindre dobles emocionals per compartir moments com aquests.

4 comentaris:

Begonya ha dit...

El dia que corrobares la teua semblança amb Pau Alabajo jo no estava, però quan algú em va regalar el disc és el primer que vaig veure: és Ricard!
Segur que prompte trobes un doble emocional amb qui tens vivències positives a compartir!

Anònim ha dit...

Que fort!!! Peris al mon de la música!!!!! I damunt crec que tens fins i tots una desudadora com eixa, a diferència del jersei de coll alt de la portada del Berca.
Els doble fisics tal volta existeixen, però segur que emocionals no hi ha. Pot ser que siguen vivències paregudes, que ajuden i recolzen, pero les nostres son úniques.

Lucrècia de Borja ha dit...

A Pau Alabajos el conec de fa anys. A tú no, però t'he vist a les fotos del flickr i nos trobe el paregut.

Si, de segur que tenim algun doble, o més d'un. Al meu barri hi havia una xica que diuen que es sembla molt a mi. Jo no l'he vista mai, però fins i tot ma mare la va confondre amb mi un dia que jo estava malalta al llit i ja veus a ma mare correns darrere d'ella: Lucreeee, Lucreeee, on vas??... fins que va arribar a la seua alçada i va vore que no era la seua xiqueta xDD

Ciber-besets amb molt de glamour

PD. Gràcies per enllaçar-me!!

Ricard ha dit...

Lucre, sobre la semblança entre Pau i jo, com ja deia al post, crec que és puntual. Jo també he vist altres fotos d'ell a la xarxa i crec que en la realitat no ens semblarem tant, però en la imatge de portada de Teoria del Caos, per alguna desconeguda raó si que tenim un paregut raonable. Tal vegada és l'instant fotogràfic el que provoca aquesta curiosa sensació de proximitat.